Tilbakemelding på listing/hovedsortiment og bekrefte leveringsevne (A3-A6 i tidslinje)
Tilbakemeldingen fra kjede skal inneholde:
- Sortimentsklassifisering per profilkjede (ny og gammel klassifisering)
- Valgt inn- og utfasingsmetode (tidsstyrt eller beholdningsstyrt)
- Inkl oversikt hvilke produkter som er linket
- Produkter som delistes
- Tidspunkt for tilbakemelding om sortiment er senest U‐8.
Dersom kjedenes sortimentsvalg fører til at leverandør beslutter å kansellere eller utsette lansering skal dette meldes til aktuelle kjeders kategoriansvarlig senest fredag i U-6.
Avvik fra ordinær nedtrapping må kommuniseres tydelig i rimelig tid.
Ved vareknapphet hos leverandør er det volum bekreftet i U-6 (A4 i tidslinje) som er førende for avvikshåndtering ref.
rutine ved forsinkelse fra leverandør/EMV.
Dog gjelder at ordrebekreftelse på bestillinger (A6) levert senest ila tirsdag i U-3 er å betrakte som bindende avtale. Ordrebekreftelser skal gis onsdag U-3 (A6.1). Gjeldende frister finnes under nedlastinger.
Denne saken ble publisert: 25. mai 2018
31.10.2022 | Tillegg: "Avvik fra ordinær nedtrapping må kommuniseres tydelig i rimelig tid." |